Předplatné, jak jej neznáte

Rok 2017 byl významným rokem pro integraci předplatitelských modelů v maloobchodě.
image

Příkladem integrace předplatného do obchodních procesů je oděvní průmysl. Viděli jsme IPO Stitch Fix a největší prodejce e-commerce v Severní Americe, Amazon, spustil odběratelský oděvní program s názvem Amazon Wardrobe.

Velké značky a prodejci Under Armor, Gap, Old Navy, Ann Taylor nebo i JC Penney spustili předplatné v rámci svých celoplošných strategií.

 

Na pole předplatného již v roce 2016 vstoupili Unilever akvizicí „dolarového holícího klubu“, a v loňském roce následovali Walmart (Bonobos), Kellogg (RXBAR), Nestlé (Blue Bottle Coffee) nebo Mars investující do Kind Bars.

 

Dá se očekávat, že další velcí hráči budou do obchodního modelu předplatného vstupovat a jejich tiskové zprávy budou zdůrazňovat vztahy namísto transakcí a zvýrazní opakující se příjmy jako klíčové metriky.

 

Stále existuje mnoho příležitostí v maloobchodní oblasti. Další velký úspěch v předplatném v každé kategorii produktů bude začínat skvělým produktem. Bude se mísit v úžasném a autentickém vyprávění vygenerovaném od reálných uživatelů, kteří produkt používají. Oblečení, nebo holicí strojky jsou pouhou vlaštovkou, ale zubní pasty nebo zubní kartáčky, doplňky pravidelné spotřeby, péče o domácí mazlíčky nebo jídlo a nápoje, budou mít úspěch, již z pouhé podstaty vývoje nákupních zvyklostí.

 

Nová odvětví budou i v roce 2018 testovat předplatné, v roce 2017 přišlo s předplacenými auty Volvo, Porsche, Cadillac a Ford.

Zboží, produkt nebo služba, na který se model předplatného nedá použít, téměř neexistuje, tedy pokud se nespecializujete pouze na prodej svatebních prstenů.