Mohou restaurace fungovat na systému předplatného?

V období Covid-19 musely malé podniky a restaurace zapojit více kreativního myšlení a pokusit se přijít na to, jak si zajistit opakované příjmy, které by podržely stabilitu v nejistých časech.
image
Řešením může být předplatné. Ale jak na to? Jak zajistíme, aby si zákazníci zaplatili předplatné v restauracích? Na tyto otázky nám odpovídá případová studie společnosti The Panera Bread Company, která je americkým řetězcem více jak 2.000 podniků s restauracemi, kavárnami a pekárnami.

Už minulou zimu The Panera zavedla program předplatného v podobě konzumace neomezeného množství kávy a čaje, a to za měsíční poplatek 9 USD (108 USD / ročně ), které se stalo velkým hitem.

A jaký je rozdíl mezi předplatným a tradičním věrnostním programem? Na tuto otázku odpověděl generální ředitel společnosti Zuora Tien Tzuo v Retail Touchpoints. Hlavním rozdílem u předplatného je to, že firmy žádají zákazníky, aby platili. A právě tak by to mělo u maloobchodníků běžně fungovat.

V dnešní době, je již model předplatného běžný a všeobecně známý. Zákazníci jsou zvyklí předplatné využívat. Mezi nejznámější případy patří například Netflix. Stačí jen zapnout a užívat si naplno všech služeb.

Jak ale předplatné provozovat v restauraci? Cílem by mělo být převést stálé zákazníky k modelu předplatného. Být exkluzivní. Například ceny rozdělit na dvě části – fixní měsíční náklady a variiabilní náklady. Nebát se experimentovat. Zaměřit se na oblíbený produkt, který přitahuje zákazníky.

„Opakující se příjmy založené na předplatném dávají velký smysl. Věřím, že část naší budoucnosti bude zahrnovat příjmy založené na předplatném, což je ve světě restaurací nové“, řekl hlavní ředitel firmy The Panera, Eduardo Luz.

Zdroj: www.zuora.com