Každý rodič by si přál: "Dětské boty za měsíční paušál s výměnou kdykoliv za nové"

Není důležité co vlastníte, ale je to o tom, co děláte s tím co užíváte
image

Společnost EasyKicks, založená bývalým inovačním ředitelem Nike, Davem Cobbanem a bývalým manažerem inovací Nike, Alexem Mestasem, nabízí rodičům tři, šest nebo 12-měsíční předplatné pro novou dětskou obuv značek Nike a Converse a to za měsíční poplatek ve výši 20 USD.

Účastníci EasyKicks si mohou vybrat obuv z širokého výběru aktuálních tenisek pro děti školního věku. Základním principem je, že si předplatitelé mohou vyměňovat opotřebované boty za nové páry tak často, jak chtějí, a to bez dodatečného poplatku. Firma požaduje, aby byla použitá obuv vrácena, jakmile dorazí nový pár, aby ten starý mohl být darován nebo recyklován prostřednictvím Nike Grind (proces společnosti Nike, který změní přebytečné výrobní materiály a obuv na sportovní a hrací plochy).

Projekt je podpořen kapitálem společnosti Nike a výhradně obsahuje obuv značky Nike.

Dave Cobban byl ředitelem pro inovace v rámci společnosti Sustainable Business & Innovation v Nike. Zde se narodila původní myšlenka EasyKicks. Původně byl tento projekt řešen pouze s myšlenkou, jak spolupracovat se zákazníky tak, aby chtěli dát opotřebené boty k recyklaci.

Postupem času dospěl Cobban k myšlence, že zajímavější otázkou je vliv rychlého růstu dětí, které nestačí boty opotřebovat. Při rozhovorech s rodiči dospěl k závěru, že předplatné s následnou recyklací je vynikajícím nápadem nejen pro životní prostředí, ale také pro rodiče, protože by jim ušetřilo pravidelnou starost s pořizováním obuvi pro jejich děti.

Dave Cobban o svém projektu dále uvádí:

Věříme, že se jedná o celé hnutí kolem myšlenky, že nemusíte vlastnit věci. Protože v podstatě EasyKicks je o pronájmu obuvi. Zaznamenáváme myšlenkový posun zákazníků ve směru, že není důležité co vlastníte, ale je to o tom, co děláte s tím co užíváte.

V ročních obdobích nepracujeme stejným způsobem jako ostatní firmy. Máme základnu 40 druhů obuvi různých stylů a barev. A pak každý týden přidáme jeden nový druh a jeden z nabídky odstraníme. Zákaznickým průzkumem nám vyšlo 40 jako skvělé číslo. Méně by nabídka byla malá a více způsobuje příliš moc volby pro výběr a ukázalo se to jako kontraproduktivní.

Průměr, kdy zákazník vymění boty, je každých 60 dní. Původní předpoklad vedl k tomu, že zákazníci budou vyměňovat každé tři měsíce. Ale skutečnost je taková, že aby děti měly vždy správnou velikost boty, jsou výměny každé dva měsíce.

Ačkoliv je v současné době projekt zaměřen na obuv každodenního nošení, určitě bude časem přidána i možnost mít dva a více párů tak, aby bylo možné obuv využívat i pro sportovní aktivity dětí.

Nikdo jiný prozatím nedělá to samé, ale domníváme se, že princip tohoto nápadu bude růst a další značky budou předplatné pro vztah s klientem používat pro odbyt svých produktů.