Americký souboj o návštěvníky kin začíná, bitevní pole: PŘEDPLATNÉ

AMC Cinemas, největší světový operátor kinematografie, oznámil spuštění nového programu, který představil pod názvem AMC Stubs A-List.
image

Novinka byla spuštěna 26. června, odběratelé AMC Stubs A-List budou moci vidět tři filmy za týden. Cena zahrnuje i 3D filmy nebo IMAX a to v 650 multiplexech provozovaných společností AMC.

A-List bude ve skutečnosti třetím stupněm stávajícího věrnostního programu AMC Stubs, který má v současné době bezplatnou úroveň a verzi Premiere, která stojí 15 USD za rok. Veškeré výhody verze Premiere budou převedeny na předplatitele A-List. Stávající AMC Stubs má zejména v bezplatné verzi 15mil registrovaných členů a společnost se tak bude snažit vytěžit příjmy z této skupiny registrovaných diváků.

Odborníci však upozorňují na skutečnost, že 10% diváků je 50% výnosů, což může dočasně znamenat propad tržeb AMC.

Generální ředitel společnosti AMC Adam Aron oznámil, že každý milion předplatitelů programu A-List bude generovat plus 15 až 25 milionů dolarů v EBITDA ročně. Předpokládá se, že každý z těchto účastníků navštíví AMC v průměru 2,5krát za měsíc. Cena měsíčního předplatného bude 19,95 USD a umožňuje shlédnout až 3 filmy za týden.

AMC již v loňském roce odmítla přijímat karty MoviePass, který po převzetí společnostmi Helios a Matheson Analytics snížil v loňském roce cenu předplatného na 9,95 USD měsíčně.

Na rozdíl od MoviePass, který používá speciální kreditní kartu, bude A-List využívat aplikaci.  

AMC se pravděpodobně nebude muset obávat o to, aby se odběratelé A-Listu do programu zapojili, avšak musí počítat s tím, že se bude jednat zejména o náročné diváky, což znamená, že AMC bude prodávat předplatné častým zákazníkům, kteří by jinak zaplatili celou cenu vstupenky.  

V reakci na aktivity AMC oznámila společnost MoviePass, že překročila tři miliony předplatitelů a plánuje do konce tohoto roku mít pět milionů platících diváků.

Vývoj souboje o předplatitele budeme pečlivě sledovat…